Stepmaskine
Stepmaskine

Populære produkter

ProduktPrisKøb den hos
Bowflex Max Trainer M311.995,-
Kettler 2 in 1 Mini Stepper1.599,-
Mini Stepper499,-

Stepmaskine test - Find den bedste stepmaskine for dig

Har du et ønske om at forbrænde mange kalorier og få en flot bagdel? Så er en stepmaskine lige noget for dig. Med en stepmaskine forbrænder du helt op til 625 kalorier i timen ifølge AktivTræning.dk. Det må i den grad siges at være en træning af effekt – og effekten ses især på din numse.

Vi gennemgår her produkter, der har fået gode anmeldelser af officielle ekspertkilder og tests. Vi har samlet de bedste produkter og giver dig her et stort overblik, så du kan finde den bedste stepmaskine til dit behov.

Læs vores guide til at finde den bedste motionscykel her

ForhandlerModelMaks personvægtMål (cm)VægtPris 
Kettler 2 in 1 Mini Stepper120 kg43 x 36 x 30-1.599,-
Abilica StepCross Stepmaskine110 kg100 x 55 x 14838 kg2.690,-
Bowflex Max Trainer M3136 kg117 x 64 x 16065 kg11.995,-
Toorx Stepper Force120 kg80 x 62 x 14022 kg1.899,-
Mini Stepper100 kg43 x 43 x 228,5 kg499,-
cPro9 Premium Twist Stepper Stepmaskine100 kg126 x 48 x 6013 kg699,-
  • Computer med information om kalorieforbrug, tid og trin
  • Træningselastikker til træning af overkrop
  • Robust
  • Skridsikre trædeflader

Er du på udkig efter en træningsmaskine, der ikke bare træner numse og skaber gang i forbrændingen, skal du købe Kettler 2 in 1 Mini Stepper. Med denne stepmaskine får du nemlig også mulighed for at træne din overkrop via de medfølgende elastikker. Anvender du elastikkerne, mens du stepper, træner du altså samtidig dine arme og overkrop. Derved er det ikke kun dit underliv, der trænes – men nærmest hele kroppen.

Til denne stepmaskine medfølger også en indbygget computer. Computerskærmen viser informationer om dit kalorieforbrug under træningen, tiden af træningen samt antallet af trin. Dette gør det yderst nemt at tracke din træning og holde et vågent øje med, at træningen forløber, som den skal. Når du er færdig med at steppe på stepmaskinen, flytter du nemt maskinen væk igen. Den er lille af størrelse, og derfor kan du snildt opbevare den et andet sted.

Stepmaskinen er dermed et stabilt træningsredskab til træningen derhjemme. Du kan vælge mellem to funktioner – swing stepper-funktionen og den klassiske trappelignende-funktion. Du trykker blot på metalpinden i midten af stepmaskinen for at skifte mellem bevægelsesforløbene. Vælger du at træne med swing stepper-funktionen, får du virkelig trænet din hoftemuskulatur. Via maskinens skridsikre trædeflader skal du ikke være bekymret om, hvorvidt du glider af stepmaskinen.

Selve maskinen er af robust kvalitet. Hydraulikcylinderen giver en jævn trædemodstand, som giver den perfekte træning af sæde-, hofte- og benmuskler. Stepmaskinen har også fået gode brugeranmeldelser, hvorfor du trygt kan købe den maskine hjem til dig selv. Ved at have stepmaskinen stående hjemme hos dig selv frem for blot at anvende maskinerne i træningscenteret øger du chancen for at få trænet. Du behøver ikke at bruge tid på at komme til og fra fitnesscenteret – i stedet skal du blot hive stepmaskinen frem derhjemme og træne løs.

  • Transporthjul, så maskinen er nem at flytte
  • Stepmaskine, ellipsemaskine og crosstrainer i én
  • Jævn og komfortabel træning
  • Svingfunktion, så du kan bevæge overkroppen også
  • Flere niveauer at vælge imellem.

Den næste stepmaskine i vores guide er en yderst solid træningsmaskine. Du får både en stepmaskine og ellipsemaskine/crosstrainer i én og samme maskine. Dette giver dig virkelig mulighed for at træne forskellige dele af kroppen derhjemme – lige når du vil. Den varierede og effektive træning er dermed nem at opnå, når du har adgang til denne maskine i dit hjem. Maskinen har et stort fokus på underkroppens muskler. En opstramning af baller, lægmuskler og lår får du, når du træner løs på Abilica StepCross Stepmaskine.

Ønsker du at få bevægelse i din overkrop igennem træningen, giver stepmaskinen dig også mulighed for det. Her skal du blot dreje på en knap, der sidder foran styret. Du vælger, hvorvidt styret skal rykke sig fra side til side eller sidde fast under træningssessionen. Vælger du indstillingen, hvor styret rykkes fra side til side, vil du altså få bevægelse i din overkrop og også træne denne del af kroppen.

Du kan være sikker på, at træningen foregår behageligt. Svinghjulet på træningsmaskinen vejer nemlig 13 kg, hvilket gør det tungt. Dette giver en jævn tråd og gør altså træningen komfortabel. Du vælger selv, hvor hård en træning du ønsker. Vælg blot det niveau, du ønsker via den manuelle modstand. Træningsmaskinen er ideel til hjemmetræning. Du kan nemt flytte maskinen efter brug, da den har transporthjul og en tredelt krank.

  • 8 modstandstrin
  • Oplysninger om puls og tid
  • To træningsprogrammer
  • Modtaget en designpris i 2013
  • Pladsbesparende design.

Bowflex Max Trainer M3 er en stepmaskine, der er bedst i test. Du får den ultimative stepmaskine, som virkelig sætter gang i din træning. Stepmaskinen er lavet af kvalitetsmaterialer, og derfor er maskinen holdbar og slidstærk. I 2013 modtog denne maskine en prestigefyldt designpris. Prisen blev overrakt af International Design Award, og stepmaskinen blev anerkendt for sit pladsbesparende og stilfulde design.

Stepmaskinen er perfekt til hjemmebrug. Ud over det pladsbesparende design har maskinen transporthjul underneden. Det betyder, at du nemt kan flytte maskinen væk igen, når du er færdig med at træne. Du får to forskellige træningsprogrammer at vælge imellem – maks. interval og manuel. Dette er smart, da du herigennem kan variere din træning fra gang til gang. Du vælger mellem otte modstandstrin og kan derfor udfordre dig selv alt efter din kondition.

Via det medfølgende pulsbælte eller håndtag med sensorer kan du i særdeleshed tracke din træning. Hold øje med din puls for at se, om du skal presse dig selv endnu mere, eller om du allerede befinder dig i dit maksimale træningsniveau. På stepmaskinens skærm får du ud over information om puls oplysninger om træningstid. Træner du på stepmaskinen, vil du både træne mave, arme, ben, baller og skuldre.

I forhold til det komfortable under træningen er der selvfølgelig også tænkt dette ind i designet. Stepmaskinens greb er bevægelige og ergonomisk placeret. Derfor får du en behagelig og ergonomisk træning, som ikke er ubehagelig. Forbedr din kondition, og styrk dit hjerte og lunger med træning på den fede stepmaskine.

  • Skridsikre pedaler
  • Pladsbesparende
  • Nem at klappe sammen
  • LCD-display
  • Oplysninger om bl.a. scan, puls, tid, kalorier.

Få hjælp til at træne en lang række forskellige muskelgrupper med Toorx Stepper Force. Stepmaskinen træner bl.a. din ryg, mave, baller og ben. Derudover hjælper træningen på denne maskine dig til at igangsætte benenes blodcirkulation. Har du et meget stillesiddende arbejde, er denne type træningen ekstrem fordelagtig. Maskinen er skøn til træning derhjemme på grund af den lille størrelse. Du kan nemt klappe maskinen sammen igen efter endt træning og sætte maskinen væk.

Selvom stepmaskinen er pladsbesparende, betyder det ikke, at der er gået på kompromis med kvaliteten. Konstruktionen er meget robust, mens fodpedalerne er brede og solide. Pedalerne er ligeledes skridsikre, og du skal derfor ikke bekymre dig om at glide af pedalerne under din træning. Den gode kvalitet giver dig en effektiv træning. Du kan vælge mellem 12 niveauer af modstandsjustering og 12 sektioner af bremsesystemer.

For at følge godt med i din træning kan du blot se på stepmaskinens LCD-display. Displayet er tilkoblet maskinens computer, og her får du en masse brugbare informationer. Du får bl.a. oplysninger om scan, kalorier, puls, totale antal steps, antal step og tid. Dette er en rigtig god hjælp for mange under deres træning, hvor især information om forbrændte kalorier er brugbart. Stepmaskinens støttebøjler har nemlig indbygget pulssensorer, hvor din puls altså måles.

Slutteligt har maskinen også gjort plads til din drikkedunk. Gennem den smarte flaskeholder har du altid mulighed for at have frisk vand under træningen. Den rette mængde væske er vigtig for enhver træning, idet kroppen forbrænder en masse sved og væske.

Mini Stepper – Billig stepmaskine

  • Fleksibel træning gennem håndtagene
  • Kan nemt pakkes væk
  • Giver stor kalorieforbrænding
  • Træner lår og baller godt
  • Yderst god pris.

Leder du efter en god stepmaskine i den billige prisklasse, er denne Mini Stepper et godt valg. Ud over at prisen er lille, er selve stepmaskinen det også. Med sine små 22 cm i højden får du en stepmaskine, der er nem at pakke væk igen efter brug. Du kan let opbevare stepmaskinen under sengen, når du ikke træner – så lille er den. Dette er ekstremt smart og gør stepmaskinen til det oplagte valg til hjemmetræningen – selv hvis du bor i lejlighed.

Når du anvender denne stepmaskine, får du trænet din kondition, ryg, mave, lår og baller. Træningen foregår på skånsom vis, idet pedalerne hele tiden er i kontakt med dine fødder. Træning på en stepmaskine er dermed langt mere skånsom end for eksempel løb. Derudover er en stepmaskine blandt de maskiner, der giver den allerstørste kalorieforbrænding. Det er altså en virkelig god motionsform, som du med fordel kan drage ind i dit eget hjem.

Mini Stepper har smarte håndtag inkluderet gennem elastikker. Anvender du disse under træningen, får du også en fleksibel træning. Det er altså både underkroppen og armene, der tages i brug. Pedalerne er skridsikre, hvilket giver dig en sikker og tryg træning.

  • Rigtig god kvalitet
  • Indbygget computer med letlæselig skærm
  • Oplysninger om scan, kalorier, totale antal step, antal step og tid
  • Justering af stephøjden
  • Effektiv og sikker.

Den sidste stepmaskine i vores guide for denne gang er cPro9 Premium Twist Stepper Stepmaskine. Her får du en simpel stepmaskine, der alligevel er blevet krydret med spændende funktioner. Stepmaskinen har håndtag, hvilket er med til at øge sikkerheden og effektiviteten af træningen. Fodpedalerne er ligeledes sikre at bruge, idet de er så brede. Denne bredde giver dig mulighed for at træne med træningssko – uden du føler, at du er ved at ryge ud over pedalerne.

Konstruktionen af stepmaskinen er særdeles robust. Den primære ramme er af høj kvalitet, og dette gør også træningen på denne maskine sikker. Derudover har stepmaskinen en indbygget computer med letlæselig skærm. Computeren er spækket med fede funktioner såsom scan, kalorier, totale antal step, antal step og tid. Herigennem kan du nemt holde øje med din træning og få det maksimale ud af den.

Via maskinens lille håndtag kan du nemt justere højden af steppene. Dette gør, at du kan tilpasse maskinen præcis efter dine behov. På denne måde træner du ryg, mave, baller og ben på en komfortabel måde. Træningen på stepmaskinen er ligeledes ekstrem effektiv til at sætte gang i benenes blodcirkulation. Dette er især fordelagtigt for folk, der har et meget stillesiddende arbejde til daglig.

Prisklassen på denne stepmaskine er forholdsvis god. Du får derfor rigtig meget for dine penge – uden at du skal investere mange penge i en stepmaskine.

Masser af billige stepmaskiner er bedst i test

Dette var vores guide af diverse testmaskiner, som har fået gode anmeldelser eller er kåret som bedst i test. Som du kan se, findes der mange gode stepmaskiner på markedet, som du kan anvende til træning derhjemme. Mange af maskinerne fås også i billige prisklasser, mens du også kan finde maskiner i den dyrere ende. Uanset hvilken stepmaskine du vælger, vil maskinen være med til at styrke din sundhed.

Ved at træne på en stepmaskine regelmæssigt vil du få en masse goder. Underkroppen strammes op, benenes styrkeudholdenhed øges, forbrændingen sættes i gang, energiforbruget boostes, kredsløbet igangsættes, og hverdagsbevægelserne lettes. Der er altså mange fordele forbundet med denne træningsform, og derfor gælder det bare om at komme i gang. Dog er det vigtigt, at du starter din træning gradvist op. Træner du for hårdt, kan du overbelaste dine hofter og knæ, hvilket selvfølgelig ikke er ønsket.

Få sved på panden derhjemme i stuen eller på kontoret ved at købe en god stepmaskine. Sørg for at holde overkroppen spændt og rank under træningen for at få det maksimale ud af din træning. Start med at træne 6-12 min. ad gangen, hvorefter du gradvist øger træningstiden.

Få flere idéer til, hvordan du kommer i form derhjemme.

{{ reviewsOverall }} / 5 Brugere (0 Vurderinger)
Vurdering af testen
Hvad synes andre brugere.. Skriv en vurdering
Order by:

Be the first to leave a review.

Verified
/ 5
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

Show more
{{ pageNumber+1 }}
Skriv en vurdering

Leave a Comment